piątek, 10 czerwca 2011

a nie powinnam...

powinnam robić coś innego
ale jestem po pysznym obiedzie i nie mam pomysłów na kolejne
w reklamie na ten problem odpowiadają "kup go!"
ale ja wygooglowałam kilka pomysłów :)


przecież mieszkamy razem i muszę dbać o mojego Mężulka :D
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
przepis 'ukradłam' z sałatkowo.pl


ten jest wybitnie nie-dietetyczny
ale w perspektywie przybycia gości uważam idealny
prawie tak idealny jak Kozaczkowy biszkopt z truskawkami



  • 10 dag czekolady mlecznej
  • 25 dag truskawek
  • 25 dag śmietanki kremówki 30%
  • 9 biszkoptów podłużnych
  • 2 łyżki cukru pudru



Kilka kawałków czekolady zostawić do dekoracji, a resztę rozpuścić w kąpieli wodnej. Umyte i osuszone truskawki (6 truskawek zostawić na dekorację deseru) rozgnieść i zmiksować. Dodać połowę śmietanki i ponownie zmiksować. Boki wysokich pucharków wyłożyć podłużnymi biszkoptami (po 3 biszkopty do każdego pucharka). Biszkopty polać rozpuszczoną czekoladą, a na czekoladę wlać zmiksowane truskawki ze śmietaną. Pozostałą śmietankę ubić. Pod koniec ubijania dodać 2 łyżki cukru pudru i jeszcze przez chwilę ubijać. Następnie wierzch pucharków ozdobić ubitą śmietanką, dwoma całymi truskawkami i posypać startą na tarce o drobnych oczkach czekoladą. Deser z truskawek schłodzić w lodówce. Podawać tego samego dnia. Porcja na 3 pucharki.


Wykonany przez p. Ulę wygląda tak:

teraz trochę bardziej dietetycznie - sałatki

SAŁATA PEKIŃSKA Z ...
  • 1 średnia kapusta pekińska
  • 2 pomidory
  • 3 ogórki kiszone (mogą być także korniszony)
  • 1 mała cebula
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 - 3 łyżki śmietany (lub jogurtu naturalnego)
Kapustę pekińską umyć, osuszyć i pokroić w paseczki. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w dość grubą kostkę. Ogórki kiszone również pokroić w kostkę. Cebulę pokroić w kosteczkę. Wszystkie warzywa wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem. Na koniec surówkę wymieszać ze śmietaną. Podawać do schabowych i pieczeni oraz do ziemniaków.

Chyba najmądrzej będzie jak zrobię sobie listę zakupów i zawrę na niej to, czego NIE dodałam do sałatki a co się oczywiście nadaje :) i będę mixować

marchew
cebula [biała i czerwona]
ananas
ogórek [także kiszony i korniszon]
rodzynki
pestki słonecznika
rzodkiewki [ale tylko do mojej bo R nie znosi]
podobnie z oliwkami :)
szczypiorek
szynka
kiełki pszenicy [nigdy nie jadłam, więc może czas spróbować ?]
gotowane jajka
TUŃCZYK !! MAKRELA !!
feta
czosnek
bazylia

póki co mała lodówka pełniutka
ale kolejne zakupy będą pod znakiem warzyw do sałatki :)

choć pewnie zrobimy odstępstwo dla:


a jak będzie przybywał Wojt to nie omieszkamy przygotować

i może
z całego naszego uwielbienia do szpinaku :)

77 dni!!
jakoś polubiłam to foto :) pewnie dlatego że znów chcę grzywkę!!!




1 komentarz:

  1. trochę pysznych nowin:

    szaszłyki: suszone śliwki+paski z piersi kurczaka
    szaszłyki: mięsko+papryka+ananas+cukinia+...
    marynata słodka do kurczaka: 1 łyżka musztardy+2 łyżki miodu+3 łyżki oleju + sól, pieprz+posiekana pietrucha

    OdpowiedzUsuń